We hid the scale conveyor under the floor
written: 27.02.2022
28 metrů dlouhý dopravník o výkonu 500 kg/den musel přijít pod zem
Výrobce rozptýlené výztuže do betonu, který působí po celém světě, potřeboval navrhnout dopravníkový systém do nové výrobní haly. Centrální odvod okují z odkujňovačů bylo potřeba umístit do koridoru o rozměrech 800 × 800 mm pod úroveň podlahy. Dopravník měl přecházet pod podlahou do jiné místnosti, kde se okuje vyvážejí přibližně 2 metry nad úroveň podlahy. Jak jsme si s úkolem poradili?
Na jedničku. S firmou totiž spolupracujeme už od roku 2010 a za tu dobu jsme jí dodali více než 70 zařízení. Věděli jsme proto, jaké jsou potřeby zákazníka i jak je co nejlépe naplnit. Obdobný systém už ve firmě navíc používají. My ho ale dodali v novém provedení, které má 2násobný výkon ve srovnání se stávajícím řešením v jiné hale. A dvojnásobná je i délka dopravníku, takže obslouží více zařízení. Motory navíc splňují přísnější normy ICE3 na účinnost, takže předpokládáme, že zákazník uspoří i nemalé výdaje za energie.
Dopravník na okuje nikomu nepřekáží, přesto umožňuje snadnou montáž, údržbu, opravy i čištění
Nový centrální dopravník jsme umístili do koridoru pod úroveň podlahy a přikryli ho roštem s násypkou. Pokud bychom ho umístili klasicky na zem, zabíral by příliš prostoru. Stroje se navíc nacházejí po obou jeho stranách, takže by znemožňoval snadnou údržbu a servis. Pod zemí dopravník nikomu nepřekáží, a protože je kompletně rozebíratelný, snadno se čistí. Pro servisní prohlídky, které probíhají přibližně 2× ročně, stačí vyčlenit 2 osoby, které během 4 hodin rozeberou kompletně celý dopravník.
Mysleli jsme na budoucnost a připravili dopravníky na možné připojení dalších linek
Zákazník potřeboval navrhnout dopravníky odkujňovačů tak, aby následně navazovaly na centrální dopravník s přesypem na vynášecí Z dopravník, kde bude umístěn BigBag. Dopravníky jsme tak rovnou připravili na snadnou montáž a začlenění do odkujňovacího stroje. Jednu polovinu dopravníku jsme umístili dovnitř odkujňovače a druhou přišroubovali na stroj zvenčí.
Součástí celého řešení je pět pásových dopravníků s bočním hrazením na pásu, které zabraňují nežádoucímu přesypu, centrální pásový dopravník s pásem do V a s bočním hrazením a pásový dopravník ve tvaru Z s příčnými hradítky a bočním vlnovcem s výsypkou, která je připravená na uchycení BigBagu.
Zaujal vás dopravníkový systém pro okuje? Jistě najdeme vhodné řešení i pro vaši firmu. Stačí, když nás kontaktujete.