Automatická dopravníková linka zkvalitnila proces výroby chlazení elektrobaterií
Napsáno: 26.08.2020
Výrobce potřeboval výkonnou automatickou linku, která začlení pájecí pec ve výšce 3,5 metru
Stísněná hala, několik rychlostí pohybu a potřeba dodržet přesné rozestupy. S tím vším si musel nový dopravníkový systém poradit. Firma potřebovala vybudovat výkonnou linku přepravující chlazení elektrobaterií pro automobily značek BMW a VW. Dnes tu nový dopravníkový systém přepravuje na automatické lince dlouhé 78 metrů dva rozměrově různé typy rámů s autodíly.
Naše řešení zvládlo různé rychlosti a ušetřilo místo v hale
Vytvořili jsme dopravníkovou linku, která funguje automaticky, zcela bez obsluhy a ovládat jde i na dálku. Díky praktickému stohování přepravních rámů jsme také výrazně ušetřili místo ve skladu.
Rámy s autodíly se stohují na sebe a opět rozebírají pomocí paletizátoru. Na všech je přitom pohyblivý stoper ke srovnání manipulační jednotky. Volný prostor pod úrovní pece jsme využili jako akumulační sklad, a abychom daný prostor co nejlépe využili, zavedli jsme přepravu v 10kusových stozích. Díky tomu může náš klient umístit do haly ještě další technologie.
Dopravníkovou linku na míru doplnil i nově vyvinutý paletizátor
Vstup a výstup dopravníkového systému tvoří čtyři robotická pracoviště. Konkrétně se pak celá linka skládá z následujících částí:
-
řetězo-válečkové přechody
-
transferový vozík s válečkovým dopravníkem
-
a nově vyvinutý paletizátor na stohování 10 rámů s přenastavitelnou šířkou dopravníků.
Automatickou linku tvoří převážně válečkové dopravníky. V místech, kde kovové rámy s chladiči zatáčejí, jsou vnořené řetězové dopravníky a k vyvýšené peci vynášejí náklad vertikální dopravníky. Rámy s autodíly měnící směr reguluje pohyblivý stoper nebo pevný doraz pro srovnání zboží. V prostoru skladu využívají zaměstnanci také transferové vozíky. Na jednom kolejišti fungují čtyři, které jsou vzájemně zaměnitelné.
Nová automatická linka je připravená i na budoucí výzvy
Dopravníkový systém je maximálně zabezpečený. Umí zareagovat na případnou poruchu pece nebo výpadek napájení. Doprava mezi patry a podélná doprava ve skladu je přitom zdvojená, aby tak byl zajištěn plynulý chod výroby. Celé řešení navíc vyhovuje nejen současným potřebám firmy, ale myslí i na její budoucí rozvoj. Dopravníkový systém je konstrukčně i kapacitně připravený na doplnění druhé pece v následujících letech a rozšíření o další technologie.
Zaujalo vás naše řešení? Neváhejte nás kontaktovat. Rádi vám připravíme nabídku na míru.