50 tun rozpohybujete na dálku. Bateriový transferový vůz funguje bezchybně

Napsáno: 29.05.2024
Spustíte ho snadno jako televizi. Nový transferový vůz z naší dílny jezdí nonstop, a přesto ho stačí nabít jednou týdně.


Původní kolejová drezína byla poruchová a špatně se ovládala

Transferové vozy běžně dodáváme v mnoha různých provedeních. Nejčastěji tvoříme přepravní plošiny jezdící po kolejnicích, ale vyvinuli jsme také vlastní typ pojezdových kol, tzv. DASblok. Díky našim zkušenostem dokážeme navrhnout a vyrobit řešení, které je nejen plně funkční, takže splňuje i velmi náročné technické požadavky, ale zároveň také kompaktní a chytře ovládané. Přesně takový je i bateriový transferový vůz, který jsme dodali výrobci automobilových karoserií.

Bateriový transferový vůz už exceluje v 3směnném provozu

Vůz slouží jako převozní plošina, tzv. zápustek mezi jednotlivými loděmi haly, která je podélně rozdělená na výrobní úseky s mostovými jeřáby. Plošina převáží zápustky v příčném směru mezi jeřáby a servisním střediskem, kde se zápustky udržují. Obsluha plošiny odloží zápustku prostřednictvím vazače a jeřábníka na plošinu a s pomocí dálkového ovládání převeze náklad pod mostový jeřáb. Naše řešení je stěžejní součástí celého výrobního procesu. Je to totiž jediný způsob přepravy zápustek.

Přestože je vůz dimenzovaný na velké zatížení, podařilo se nám dosáhnout kompaktních rozměrů. Díky tomu je převoz bezpečný a dobře přehledný. Všechny klíčové prvky, například pohony, baterie, rozvaděč nebo kabelové ukladače, jsme chytře umístili v konstrukci vozu. Informace o stavu vozu, jako jsou příprava k jízdě, jízda, stav nabití, chyba nebo výstraha, fungují pomocí světelných signálů. V rozích vozu jsou zábleskové světla a v přední a zadní části také informační světla, která svítí před vůz i za něj, a vyznačují tak koridor jízdy. Dávají případnému chodci dopředu vědět o pohybu vozu.





Při návrhu vozu jsme dbali na pohodlnou obsluhu

Výsuvné baterie a elektrický rozvaděč se automaticky aretují v koncových pozicích. Stav nabití nebo historie stavu a využití baterií se zobrazuje na displeji vozu. Baterie mají navíc centrální systém pro dolévání vody. Manipulační oka pro zvedání jsou během používání v přední a v zadní části vozu a mohou sloužit k nouzovému tažení.

Vůz fungoval ihned po převozu a usazení do kolejiště. Po krátkém testování nosnosti a zaškolení obsluhy jsme zařízení předali do užívání. Bez poruchy slouží v třísměnném provozu. 

Zajímají vás další ukázky naší práce? S transferovými vozy a vozíky máme bohaté zkušenosti: